ALMENÜ: Túraleírások

A HARMADIK ORSZÁGOS KÉKTÚRA BEJÁRÁSOM LEÍRÁSAI

Harmadik Országos Kéktúra teljesítésem 2010-ben kezdtem és 2017-ben értem a végére. Már jócskán benne jártam a dolgok közepében, amikor 2014 kora tavaszán elterjedt a híre annak, hogy komoly útvonalváltozások lesznek az Országos Kéktúra útvonalán. Mivel nem tudtam pontosan a változások helyét és idejét, ezért az OKT bejárást akkor elnapoltam, - hiszen nem akartam lassan megszűnő útvonalszakaszokat végigjárni és róluk leírásokat készíteni - és 2014 folyamán a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra útvonalán ballagtam végig, aztán 2015-ben és 2016-ban pedig az Alföldi Kéktúrát teljesítettem. Az Országos Kéktúra alaposan megváltozott útvonalára csak 2017 kora tavaszán tértem vissza, hogy a még hiányzó részeket végigjárhassam. És hogy tervezek-e egy negyedik bejárást is? Természetesen igen, de egyelőre kerékpáron járom az országot, amint ez a honlap kerékpáros oldalaiból is látható.

TARTALOMJEGYZÉK
Erdei úton a Stájerházak felé

Kőszeg - Írott-kő - Velem

Ezt a szakaszt Kőszegről indulva jártam be, tehát a megszokott nyugat-keleti iránnyal ellentétesen, mert csak így tudtam megszervezni a túrámat. Tehát Kőszegről kaptattam felfelé a hosszú gerincen az Írott-kőig és onnan ereszkedtem le Velembe.
Ködös időben a végeláthatatlan nyiladékban

Kőszeg - Szeleste

Kőszegről továbbindulva ködös időben ballagtam végig az erdei nyiladékokon Tömördig, majd onnan a mezőkön keresztül. Később egy újabb hosszú erdei menettel, a bezárt Ablánci malomcsárda érintése után érkeztem meg Szelestére.
Erdei nyiladékban Szeleste után

Szeleste - Sárvár

Túrám harmadik és legkönnyebb napján Szelestéről ballagtam át Bögötön, Csényén és Csényeújmajoron keresztül Sárvárra. Itt már a Kisalföld síkságán jártam, gyakorlatilag minden szint nélkül. A sárvári vasútállomásról utaztam haza a túrám végén.
A sitkei Kálváriakápolna hátterében a Ság-hegy áll

Sárvár - Káld

Következő többnapos túrámat Sárváron kezdtem. A késői érkezésem miatt csak egy rövidebb távot vállaltam be az első túranapra: Sitkét és Gércét érintve érkeztem meg a Farkas-erdőbe, majd ezen átvágva Káld határában vertem fel a sátram.
A Szajki-tavak partján

Káld - Ötvösi út

Ez a nap volt a túrám „menő napja”, igyekeztem minél közelebb jutni rajta Sümeghez, így aztán kora reggeli indulás után délutánra már Káldon és Hosszúperesztegen keresztül meg is érkeztem a Szajki-tavakhoz, majd a Szaki-erdőn átvágva annak a túlsó szélén sátoroztam.
Sümeg vára a vasútállomástól fényképezve

Ötvösi út - Sümeg

A harmadik túranapomra már nem sok maradt, hiszen Kisvásárhelyen keresztül már dél felé megérkeztem a sümegi vasútállomásra. Innen már nem volt más dolgom, mint vonatra szállva hazautazni.
Vígasztalan esőben indultam el a túrára Sümegről

Sümeg - Zalaszántó

Erre a kora tavaszi túrára Sümegről indultam el, méghozzá vígasztalanul szakadő esőben. Ez aztán kitartott szinte egész nap, amelyen felkapaszkodtam Tátika várához, majd a Sztúpa érintésével érkeztem meg Zalaszántóra.
Borongós időben érkeztem meg az egregyi román kori templomhoz

Zalaszántó - Keszthely

A túrám második napjára már elállt az eső, de borongós időben jártam végig a túraszakaszt. Rezi érintésével leereszkedtem a dombokról a Gyöngyösi csárdához, majd az egregyi öreg templom érintésével Hévízen keresztül egészen Keszhelyig ballagtam.
Kilátás a dombokról a Balaton-felvidék tanúhegyeire

Keszthely - Tapolca

A harmadik túranapra végre kiderült az idő, így aztán Keszthelyről indulva kora tavaszi napsütésben vágtam át a Keszthelyi-hegységen Vállusba, majd a dombokról leereszkedtem a Tapolcai-medencébe. Országutak szélén ballagva érkeztem meg Tapolcára, ahonnan hazautaztam.
Kilátás a Szigligeti várból a Szent György-hegyre és a Csobáncra

Tapolca - Badacsonytördemic

Erre a háromnapos túrára Tapolcáról indultam a fiammal, és a Szent György-hegy megmászásával indítottuk a napot. Innen a Tapolcai-medence síkságán keresztül átgyalogoltunk Szigligetre és felkaptattuk a várhoz. Ezután már gyorsan elértük Badacsonytördemicet.
Kilátás a Csobáncról a tanúhegyekre és a Balatonra

Badacsonytördemic - Szentbékkálla

Második túranapunkon a Badacsonnyal kezdtük a menetet, majd felkapaszkodtunk a Gulács oldalába. Káptalantótin keresztül másztuk meg a Csobáncot, a nap harmadik hegyét. Innen Mindszentkállán és a Kőtengeren keresztül érkeztünk meg Szentbékkállára.
Kilátás az Eötvös kilátóból a Káli-medencére és a tanúhegyekre

Szentbékkálla - Nagyvázsony

Ezen a túranapon Szentbékkálláról az Eötvös kilátó érintésével áttúráztunk Balatonhenyére, a falu után pedig felkapaszkodunk a fennsíkra. Ezen átvágva értük el Nagyvázsony határában a Szent Mihály kolostort, majd a falut. Innen utaztunk haza.
Vázsonykő vára mögött a Kab-hegy áll

Nagyvázsony - Városlőd

Ezen az egynapos túrán Nagyvázsonyból túráztam át a Kab-hegyen keresztül Városlődre. Útközben Úrkúton megnéztem még az Őskarsztot is, majd a Csollányos-völgybe leereszkedve érkeztem meg az uticélomhoz.
Erdei aszfaltúton Bakonybél felé

Városlőd - Bakonybél

Túratársammal Városlőd-Kislőd vasútállomásról indulva vágtunk neki a Bakonynak. Városlőd után elnyelt bennünket az erdő, csak Németbánya előtt bukkantunk ki belőle. Pecsételés után folytattuk az utunkat Bakonybélig, ahol a Vadszőlő panzióban szálltunk meg.
Visszatekintés a Kőris-hegyre Borzavártól

Bakonybél - Zirc

Bakonybélből továbbindulva felkapaszkodtunk a Bakony legmagasabb pontjára, a 709 méter magas Kőris-hegyre, majd leereszkedünk onnan Szépalmapusztára. Utunkat folytatva végül Borzaváron keresztül értük el Zircet, ahol megszálltunk éjszakára.
A Római fürdőnél bukik alá a Gaja a szurdokvölgy mélyebb részére

Zirc - Csiklingvár

Zircről Nagyesztergár érintésével ereszkedünk le a Gaja-patak forrásainak nedves völgyébe, majd Bakonynánára érve elbúcsúztam túratársamtól és magamban indultam tovább. A Gaja-szurdok érintésével jutottam el Jásdra, majd felkapaszkodtam a Tési fennsíkra. A Csiklingvárnál táboroztam egy helybeli ismerősömmel.
Megérkeztem a Fehérvárcsurgói-víztároló partjára

Csiklingvár - Fehérvárcsurgó - Bodajk

Csiklingvár után leereszkedtem a fennsíkról Kisgyónra, majd újra visszakapaszkodva a Burok-völgy peremén túráztam Bakonykútiig. Innen továbbindulva a kopár Bogrács-hegy után érkeztem meg a Fehérvárcsurgói-víztároló partjára, ahol az üdülőtelepen találtam szállást magamnak. Utolsó, rövid túranapomon a Gaja-völgyön keresztül átgyalogoltam Bodajkra.
Napkelte Csókakő váránál

Bodajk - Gánt

Ezen a téli túrán Bodajkról országúton átgyalogoltam Csókakőre, megnéztem a várat, majd erdei utakon felkapaszkodtam a Vértes fennsíkjára. Szinte végig az erdőben haladva érkeztem meg egynapos túrám végpontjára, Gántra, ahonnan hazautaztam.
Gesztes vára télen

Gánt - Várgesztes

Egy újabb egynapos túrán folytattam az utam Gántról és a vértesi dombok közé visszakapaszkodva Mindszentpuszta érintésével érkeztem meg Kőhányásra. Pecsételés után folytattam az utam és újabb dombok legyűrése után kitérőt téve Gesztes várához Várgesztesen fejeztem be a túrát.
Várgesztes látképe a Zsigmond-kőről

Várgesztes - Szárliget

Várgesztes után értem el a Vértes legvadregényesebb, mély völgyekkel szabdalt részét. Megmásztam a Zsigmond-követ, majd megálltam pihenni a Mátyás-kútnál. A Rockenbauer emlékfa érintésével kaptattam fel Vitányvár dombjára, majd a Mária-szurdokban ereszkedtem le a dombok közül Szárligetre.
Kilátás a Somlyóvári kulcsosház tisztásának északi pereméről Tarjánra és a Gerecse-hegyre

Szárliget - Koldusszállás

Túratársammal a szárligeti vasútállomástól indulva megmásztuk a Somlyót, pihentünk a hegyoldalban a kulcsosház tisztásán, majd leereszkedtünk Tornyópusztára. Innen már egy rövidebb gyaloglás végén elértük a Koldusszállási vadászházat, ahonnan hazautaztunk.
Kilátás a Gerecse-hegyre egy bekerített mező széléről

Koldusszállás - Mogyorósbánya

Ezen a hosszú túrán vágtam át a Gerecsén. Koldusszállásról indulva a Bányahegyi tisztás után megkerültem a Gerecse-hegyet, majd leereszkedtem Pusztamarótra. Végigballagtam a távvezeték hosszú nyiladékán, majd megérkeztem Péliföldszentkeresztre. Innen már csak egy rövid gyaloglás volt Mogyorósbánya.
A Nagy-Gete a Hegyes-kő oldalából. Oda még fel kell kapaszkodni!

Mogyorósbánya - Dorog

Ez a kedvenc kéktúra szakaszom a változatossága miatt! Három, egyre magasabb hegyet kell az utunk során megmászni: a mogyorósbányai Kősziklát, a Tokod fölé magasodó Hegyes-követ és a 455 méter magas Nagy-Getét, hogy aztán az utunk végén Dorogra érkezzünk. Ez egy szép, havas túra volt!
Kilátás Kesztölcre a mezőről

Dorog - Nagy-szénás - Nagykovácsi

Ezen a szép őszi túrán Dorogról indulva egy egynapos túrán Kesztölc érintésével áttúráztam Piliscsabára, majd onnan folytatva az utam, a Bükkös-árkon keresztül megmásztam a Nagy-szénást. A kéktúra útvonalát otthagyva a hegytetőről leereszkedtem Nagykovácsiba, ahonnan hazautaztam.
Párás panoráma az Árpád kilátóból Budapestre

Nagykovácsi - Nagy-szénás - Rozália téglagyár

Nagykovácsiból visszakapaszkodva a Nagy-szénásra folytattam az utam a kéktúrán. A Remete-szurdokon keresztül érkeztem meg Hűvösvölgybe, innen pedig az Árpád kilátó érintésével kapaszkodtam fel a Hármashatár-hegyre. Utam a Bécsi út mellett álló Rozália téglagyárnál fejeztem be.
Az egri vár romjai Pilisborosjenő határában

Rozália téglagyár - Dobogókő

A Bécsi úttól indulva megmásztam a Köves-bércet, rövid kitérőt tettem az egri vár romjaihoz, majd felkaptattam a Kevély-nyeregbe. Innen leereszkedve a csobánci Szent-kút érintésével túráztam el az erdőn keresztül a Szurdokig, majd Pilisszentkereszt után felkapaszkodtam a Dobogókőre.
Túra a Bükkös-patak völgyében

Dobogókő - Visegrád

Dobogókőről leereszkedtem a Sikárosi-rétre, majd a Bükkös-patak völgyén végiggyalogolva érkeztem Pilisszentlászlóra. Innen visszakapaszkodva a hegyek közé a Pap-réti erdészház, a Borjúfő és a Nagy-Villám érintésével jutottam el a Visegrádi várhoz, ahonnan leereszkedtem a faluba a Dunához.
Kilátás a Hegyes-tetőről a Dunakanyarra

Nagymaros - Kóspallag

A Duna túlsó partjáról, Nagymarosról folytatva az utam felkapaszkodtam a Hegyes-tetőre, megcsodáltam az onnan nyíló panorámát, majd a Köves-mező érintésével jutottam el a Törökmező turistaházig. Innen a Békás-réten és az erdőn keresztül folytattam az utam Kóspallagig.
A Szén-patak gázlójánál

Kóspallag - Nógrád

Kóspallagtól felsétáltam a Kisinóci turistaházhoz, és innen kezdődött a kaptató fel a hegyek közé. Röviden megpihentem a Nagyhideghegyi turistaháznál, majd megmásztam a Börzsöny legmagasabb hegyét, a Csóványost. Innen már csak le kellett ereszkednem a hegyek lábánál fekvő Nógrádba.
Kilátás Nógrád várára a falu határából

Nógrád - Szendehely - Katalinpuszta

Nógrádon folytatva az utam megmásztam a Nagy-Kő-hegyet, majd leereszkedtem a hosszú gerincén Magyarkútra. A Keskeny-bükki-patak völgyében gyalogoltam végig és érkeztem meg Szendehelyre. Utamat a kirándulóközpont és a Rockenbauer kopjafa érintésével Katalinpusztán fejeztem be.
Ösvényen a Naszály keleti gerincén

Szendehely - Felsőpetény

A szendehelyi kirándulóközpontból indulva megmásztam a Naszályt (652 méter), majd a keleti gerincén leereszkedve a Török-rét érintésével túráztam el Ősagárdra. Itt már a Cserhát szelíd dombjai között jártam és átsétáltam rajtuk keresztül a szomszédos Felsőpeténybe.
Kilátás a Romhányi-hegy oldalából Alsópetényre

Felsőpetény - Becske

Felsőpetényből áttúráztam a szomszédos Alsópeténybe, majd innen a Romhányi-hegyen keresztül Romhányba jutottam el. Kétbodony után folytattam az utam a dombok között és egy hosszabb erdei menet végén érkeztem el a Cserhát szívébe, Becskére.
Kilátás Szandavártól Szandaváraljára

Becske - Hegyes gerince

Becskéről rövid kitérőt tettem a falu határában álló Sztúpához, majd felkapaszkodtam Szandavárhoz. Szandaváraljáról áttúráztam a dombok között Terénybe, innen Cserhátsurányba vezetett az utam. A falu után megmásztam a Hegyest, majd a gerincén vertem fel a sátram éjszakára.
Kilátás Hollókő várára a völgyből

Hegyes gerince - Hollókő

Reggel folytattam az utam és a Hegyesről leereszkedtem Nógrádsipekre. Innen a dombokon keresztül áttúráztam Hollókőre, ahol sajnos egy kisebb bokarándulás miatt be kellett fejeznem a túrámat, így a faluból hazautaztam.
Késő délutáni kilátás a Tepkéről

Hollókő - A Tepke csúcsa

Ezen a kora tavaszi sátras túrámon Hollókőről folytattam az utam és Felsőtold, valamint Alsótold érintésével felkapaszkodtam a dombok közé a Bableves csárdához. Itt megpihentem, majd megmásztam a Tepkét, megcsodáltam a kilátóból a panorámát, majd sátrat vertem a tövében éjszakára.
Garáb látképe a hegygerincről

A Tepke csúcsa - Mátraverebély

A Tepkéről továbbindulva végigtúráztam a hullámzó hegygerincen, aztán leereszkedtem róla Nagybárkányba. Innen egy alacsonyabb dombháton keresztül Sámsonháza következett, majd a Csapás-tetőn át a mátraverebélyi Szentkúthoz gyalogoltam el. Innen már egy rövidebb túrával megérkeztem a Mátra lábaihoz, Mátraverebélyre.
Az Óvár látképe a szekérútról

Mátraverebély - Ágasvár turistaház

A Mátrát és a Bükköt egy orosz turistacsoporttal gyalogoltam végig. Mivel kora reggel indultak Szentpétervárról és délután fél négy felé érkeztek meg Mátraverebélyre, csak annyi időnk volt sötétedésig, hogy felkapaszkodjunk a hegyek közé az Ágasvár turistaházhoz.
Kilátás észak felé Galyatetőről

Ágasvár turistaház - Vörösmarty turistaház

Ez már teljes túranap volt, az Ágasvár turistaháztól indulva átsétáltunk Mátraszentistvára, majd felkapaszkodtunk a Piszkés-tetőn keresztül Galyatetőre. Itt megebédeltünk, aztán leereszkedtünk a következő völgybe a Nyírjesi erdészházakhoz, majd ismét hegymenet következett fel a Vörösmarty turistaházhoz.
Túra a Keleti-Mátra gerincén

Vörösmarty turistaház - Sirok

Legnehezebb túranapunkat a Kékestető megmászásával indítottuk, majd innen nekiindultunk a Keleti-Mátra hosszú, fűrészfogas gerincének. Kimerítő túránk végén már a fejlámpák fénye mellett, este érkeztünk meg Sirokra, ahol éjszakára megszálltunk.
Sirok várának látképe a Törökasztal sziklájáról

Sirok - Szarvaskő

A nehéz mátrai szakaszok után ez a túranap pihenő volt a csapat számára. Sirokról indulva megmásztuk a Várhegyet, majd a dombok között áttúráztunk Rozsnakpusztára. Innen a Gilitka megmászása után érkeztünk Szarvaskőre, ahonnan átbuszoztunk Egerbe, a szállásunkra.
Vajon hogy sikerültek a képek a Bél-kő sziklás oldaláról?

Szarvaskő - Bélapátfalva

Ez szintén egy könnyű túraszakasz volt. Szarvaskőről felkapaszkodunk a Várhegyre, majd a dombgerincen folytattuk az utunkat. A Gilitka kápolna érintésével érkeztünk meg a Telekessy vendégházhoz, innen a Bélkői apátságnál egy hosszabb pihenőt tartva jutottunk el a túránk végén Bélapátfalvára.
Kilátás a Gyári-tótól a Bél-kőre

Bélapátfalva - Bánkút

Ezen a nehéz túranapon Bélapátfalváról a Gyári-tó érintésével felkaptattunk a Bükk-fennsíkra, megmásztuk a peremén sorakozó köveket, majd a fennsíkon átvágva érkeztünk meg a késő délutánban az északi peremén fekvő Bánkútra, ahol a Síházban szálltunk meg éjszakára.
Visszatekintés a Dédesvártól a Bükk-fennsíkra

Bánkút - Dédestapolcsány

Bánkútról leereszkedtünk a fennsík északi oldalában, majd kitérőt tettünk egy oldalgerincen Dédesvárhoz. Innen folytattuk a meredek ereszkedést Mályinkára, majd onnan tovább Dédestapolcsányba. Itt szálltunk meg éjszakára.
Visszatekintés Uppony völgyére a Szilas-tetőről

Dédestapolcsány - Putnok és Aggtelek

Utolsó túranapunkon végigballagtunk a Lázbérci-víztároló partján és az Upponyi-szoros északi végén érkeztünk meg Upponyba. Innen felkaptattunk a Szilas-tetőre, majd leereszkedünk a másik oldalán a Sajó partján fekvő Putnokra. Szállásunk Aggteleken volt, és belefért még a napba egy rövid barlangi túra is.
A Bors-völgy végén feltűnt előttem Zádorfalva

Putnok - Zádorfalva

Ez már újra egy olyan túra volt, amire csak egymagamban mentem. Putnokról indulva bevettem magam a borsodi dombok közé, a Szörnyű-völgyi-horgásztó és a Mohos-tavak érintésével értem át Kelemérre. Az utam folytatva Gömörszőlősön keresztül jutottam el Zádorfalvára és a falu után ütöttem fel a sátram egy füves dombtetőn.
A Baradla-barlang bejárata felett tornyosuló sziklafal

Zádorfalva - Szőlő-tető

Másnap folytattam az utam a dombok között és érkeztem meg késő délelőtt Aggtelekre. A dombok között átvágva jutottam el Jósvafőre, majd onnan újra visszakapaszkodtam a dombok közé és a Szőlő-tető mára már elhanyagolt zártkertjei mellett sátoroztam le éjszakára.
Kilátás Szádvár falairól Szögliget felé

Szőlő-tető - Bódvaszilas

A Szőlő-tetőről a fennsíkon átgyalogolva érkeztem meg Szelcepusztára, innen leereszkedtem a Patkó-völgybe, végiggyalogoltam a Ménes-patak mellett majd újra felkaptattam a fennsíkra Derenk romfalujához. Kitérőt tettem Szádvárhoz, majd leereszkedtem a hegyek közül Bódvaszilasra. A falutól nem messze sátoroztam.
A Martonyi kolostorromnál

Bódvaszilas - Tornabarakony

Bódvaszilason csatlakozott hozzám a bakonyi túratársam, együtt látogattuk meg a Rákóczi-barlangot az Esztramos lábainál, majd Bódvarákó után megmásztuk a Szalonnai-hegység gerincét. A túlsó oldalán rövid kitérőt tettünk a Martonyi kolostorromhoz, majd Tornabarakonyban fejeztük be a túránkat.
Csereháti látkép Rakacaszend közelében

Abaújszolnok - Tornabarakony

Abaújszolnokról indulva Nyésta és Felsővadász érintésével érkeztünk meg a túratársammal Irotára, innen pedig megmásztuk a Cserehát legmagasabb dombját, a Kecske-padot. A túlsó oldalán leereszkedve jutottunk el Rakacaszendre, aztán továbbindulva Tornabarakonyba.
Csereháti látkép Baktakékkel és a távoli Regéc várával

Gibárt - Abaújszolnok

Túratársammal Gibártról indultunk neki a csereháti domboknak, Encsen és Fancsalon keresztül érkezve meg Baktakékre. A falu felett megcsodáltuk a Katalin kilátóból nyíló panorámát, majd a dombok között átvágva érkeztünk meg Abaújszolnokra. Szállásunk a közeli Szanticskán volt.
Boldogkő várának látképe egy útszéli kőkereszttől

Gibárt - Bónyi-kút

Erre a túrára is másodmagammal indultam. Gibártról a Hernád melletti dombgerincen túráztunk át Hernádcécére, majd a zempléni hegyek felé fordultunk. Boldogkőváralja után az Arka-patak völgyében értük el Arkát, majd a patakparton folytattuk a túránkat. Mogyoróska előtt sátoroztunk a Bónyi-kút forrásánál.
Kilátás a Sólyom-bérc köves csúcsáról

Bónyi-kút - Eszkála vadászház

Mogyoróskáról a Regéci Várhegy nyergén keresztül vágtunk át Regécre, ahol elbúcsúztam a túratársamtól és egymagamban indultam neki a hegyeknek. Kitérőket téve a Nagy-Péter-mennykő és a Sólyom-bérc szép kilátást nyújtó csúcsaira érkeztem meg késő délután az Eszkála vadászházhoz, ahol sátrat vertem éjszakára.
Kilátás Makkoshotyka határából a Sátoros-hegyekre

Eszkála vadászház - Rudabányácska határa

Az Eszkála vadászháztól a Kecske-háton leereszkedtem Makkoshotykára, majd a Cirkálótanya érintésével érkeztem meg a Sátoros-hegyek lábaihoz. A Bányi-nyeregből kaptattam fel a Nagy-nyugodóra, majd visszaereszkedtem a Rudabányácskára vivő erdei aszfaltútra. Itt sátoroztam a hegyek tövében.
Kilátás Füzér várára a turistaútról

Rudabányácska határa - Füzér feletti Senyánszki-rét

Ezen a túranapon átvágtam a zempléni hegyek között elterülő Hegyköz dimbes-dombos tájékán. Vágáshuta, Nagyhuta és Kishuta után értem el Bózsvát, majd a volt Hegyközi kisvasút pályáján Füzérkomlóst. Végül Füzér felett vertem fel a sátramat késő délután.
Kilátás Füzér várára és a Hegyközre a Kis-Milicről

Füzér feletti Senyánszki-rét - Hollóháza

Ezen az utolsó túranapomon már nem volt más dolgom, mint megmászni a Nagy-Milicet, a Zempléni-hegység legmagasabb csúcsát. Megcsodáltam a panorámát a Kis-Milicen álló vadiúj kilátóból, aztán leereszkedtem a Bodó-réten keresztül Hollóházára. Végére értem hát a harmadik Országos Kéktúra teljesítésemnek!

A tárhelyszolgáltató neve: Port Kft.
A tárhelyszolgáltató címe: 9200 Mosonmagyaróvár, Szent István király út 60.
A tárhelyszolgáltató e-mail címe: info@webtar.hu
A honlap szerkesztőjének neve: Horváth Béla
A honlap szerkesztőjének e-mail címe: horvabe1959@gmail.com

A honlap szerkesztője mindent megtesz azért, hogy az itt közölt információk pontosak, frissek és teljesek legyenek, de semmiféle felelősséget nem vállal bármely, ezen információk használatából adódó kár bekövetkeztéért. A honlap adatainak használatával Ön elismeri, hogy azt csak és kizárólag saját felelősségére teszi.
Creative Commons Licenc Creative Commons license: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Kérem, olvassa el a honlap Cookie Policy-jét! Fontos információkat tartalmaz!